Location: Ammerlinghaus
Url: http://antinakarat.webs.com/

Ankündigungstext in Türkisch:

“Gösteri toplumunda kurtuluş vaatleri de gösterinin bir parçasına dönüşür.”

DüşEkran Film Kolektifi olarak film gösterimlerine Guy Debord’un 1973 seneli „Gösteri Toplumu“ filmi ile başlıyoruz. Film Situasyonist Enternasyonal’in hala teorik gücünün günümüzdeki radikal güncelligini kanıtlar nitelikte.

Radikal hareketlerin en önemli akımlarından biri olan SI (Situasyonist Enternasyonal / Durumcu Enternasyonal ) 68’de kaldırım taşlarını sökerken barikatların en ön saflarında da yerlerini aldılar. Şehir planlarını değiştirmeye çalışarak yeni yollar aramaya giriştiler. Çalışmaya karşı aylaklığı tercih ettiler. Onlar için can sıkıntısı karşı-devrimci bir duyguydu. Hedeflerinde sadece kapitalist uygarlık değil, sosyalist bürokratlar da vardı. Nefes aldığımız her anı devrimcileştirmeye çalışan provakasyonlarla eylemliliklerini sürdürdü Durumcu Enternasyonlalistler. Akımın bilinen en önemli eseri ise, Guy Debord’un 1967 de kaleme aldığı Gösteri Toplumu idi. G. Debord Gösteri Toplumu’nu 1973 yılında film haline getirdi.

Situasyonizmi sahiplenerek etkinliğimizinde aynı tuzağa, aynı gösteriye dünüşmemesi için sizleri sadece filmi izlemeye davet etmiyoruz…

Fransızca orijinal, ingilizce ve türkce altyazı ile. Film süresi 87 dak., giriş ücretsiz!

Über das Kollektiv:

Das Imaginations-Bildschirm nämlich DüşEkran ist eine Platform, welche die Möglichkeit für ein gemeinsames Schauen von ausgewählten Filmen sowie das Diskutieren hierüber bietet. In periodischen Abständen werden Filme gezeigt, die uns die Spuren an Fluchtlinien aus der Refrain-Maschine bieten.

Der Ausgang aus der Refrain-Maschine versteht sich als ein Gegenmodell zum Klischee. Anders als ein sich unendlich wiederholendes strarres Bild, verweist es auf das Avantgardistische, auf einen anderen Stil oder eine Suche, sowie auf Filme die nach eine andere Form des Kinos streben. Dies sind Filme die eher unbekannt sind, Filme die sich auf Pfaden bewegen, oder Filme die außerhalb der gewöhnlichen Beziehungen stehen und auf eine andere Welt hinweisen. Jene Filme graben nicht nur an anderen Stellen der Welt, sie differenzieren sich auch in der Produktion und Verteilung ihrer selbst. Insofern laden sie die Zuschauer zu einem Prozess ein, worin sie nicht länger Zuschauer bleiben, sondern zu agieren anfangen.