organisiert von: VEKKS
Location: VEKKS, Erlgasse 27, 1120 Wien
Url: http://vekks.com

Franciszek Araszkiewicz - electronics composer and sound installation artist, laureate of, a.o. Avenir Grant (Arnold Schoenberg Center), artisrt-in-residence in MuseumsQuartier, Vienna. His instrumental and electroacoustic works were awarded in numerous competitions (Silver Medal at 8th Manhattan International Music Competition 2024, 1st prize ex aequo during the 11th Tadeusz Ochlewski Competition organized by PWM Edition in 2013, for a piece Monster Group Number for soprano and electronics; 1st prize at the international Concorso di Composizione Pianistica 2014 Giorgio e Aurora Giovanni Fondazione for his work Study of Chaos for piano for four hands, 3rd Dimitri Shoskakovich Competition Lviv 2021 for Enchevetrement Saint-Ambroise for piano, violin, viola and cello et al.) In 2019 he obtained a doctoral degree at his alma mater - Krzysztof Penderecki Academy of Music in Krakow, in music arts. www.araszkiewicz.fr

Alessandro Vicard -

double bass He worked with visual artists, composers, performers, and composed music for theater, film productions and multimedial project. In 2019, he was the curator of the “Sicilian Connection” at Wien Modern. In the same year, Alessandro’s first opera was presented at “Wir sind Wien”. Collaborations with Peter Greenaway and Saskia Boddeke (GB/NL),Giancarlo Schiaffini, Mark Dresser, Benat Achiary, Agostino DiScipio, Michael Fischer, Gianni Gebbia, Franz Hautzinger, Didi Kern, Cort Lippe, Kuchera-Morin, Marcello Nisinman, Barre Phillips, Steve Potts, Michael Riessler, M, Vienna Improvisers Orchestra, Jacek Kochan; for theatre with EmmeA Teatro (I), Theatre Spirale (Switzerland). Since 2019 he is acting as composer of the Gervasi Tanz Company(Vienna)

Markus W. Schneider – Baritongitarre, Effekte

Jakob Gnigler - Saxophon Markus W. Schneider und Jakob Gnigler sind seit 2017 als Duo aktiv. Was als loses Duo begann um gemeinsam an Improvisationskonzepten zu arbeiten, entwickelten sich bald zu fixen Band. 2019 erschien ihr Debutalbum „Prosa“ beim Label Smallforms. Abstrakte Sounds treffen dort auf konfrontative Art und Weise immer wieder songhaft anmutende Passagen. Als „Theatermusik“ für die Performance „TTToxic Paradise“ (Mai 2021, Steinerhalle; Jänner 2022, Spitzer im Odeon; Mai 2022, Zacherl Fabrik“), komponierten und spielten sie 12-Tonkompositionen. 2022 folgte die Einladung ins Artist-In-Residence Programm “Hotel Pupik”, wo sie ein neues Programm entwickelten. Seit Oktober 2022 treffen sich die beiden regelmäßig zu Recordingsessions. Aufnehmen, Hören, Evaluieren, Editieren wurden zu den Bestandteilen dieser organischen Weiterentwicklung. Aus dieser sehr umfangreichen Materialsammlung entstand nun eine Art Best Of-Album, das in limitierter Auflage auf Tape erscheint.